![]() |
![]() |
![]() |
Etter en optimistisk men trang fødsel har den virtuelle studentsamskipnaden mer enn tredoblet sitt medlemstall det siste året - uten nevneverdig markedsføring utover nettstedet i seg selv.
- For ett år siden var Student.no et nettsted få ville savne. Nå runder vi 10 000 medlemmer hvert øyeblikk. Dette er det gøy å være med på, sier Daglig leder i Student.no, Eirikur Ingolfsson.
Det har ikke skortet på arbeid: Nye tjenester, ny design og ny organisering får skylda.
Det siste året har en nøktern organisering og nøktern markedsføring vært nødvendig og sunt, og fokuseringen på bedring av selve nettstedet bærer nå frukter. Student.no redesignet nettstedet i sommer, hvilket har gjort Student.no både penere og greiere å bruke.
Av nye tjenester som har bidratt er det naturlig å nevne Boligtorget, der man kan søke elektronisk på samskipnadenes studentboliger og undersøke private leiemuligheter. Naturlig nok bidro Boligorget til å øke medlemsmassen rundt semesterstart, men denne tjenesten står langt fra for hele økningen, ettersom Student.no har hatt et jevnt tilsig av nye brukere hele høsten 2002.
- Boligtorget er et typisk eksempel på hvordan Student.no bidrar til å gjøre samskipnadenes tilbud mer tilgjengelige for studentene i hele landet, sier Eirikur Ingolfsson. - Vi arbeider hele tiden med å utvikle nye muligheter for å legge samskipnadenes tjenester på vårt felles nettsted, fortsetter han.
I disse dager runder Student.no altså 10 000 medlemmer. En kampanje rundt månedsskiftet inviterer nå studentene til å prøve å bli medlem nummer 10 000, og vinneren får en reise til en verdi av 10 000,-, via MyTravelPort.no, som er en samarbeidspartner.
Student Skandinavia as ble startet i september 2000, og er et aksjeselskap eid av de 25 studentsamskipnadene i Norge med det formål å drive nettstedet Student.no. Studentsamskipnadene driver ulike velferdstjenester for landets 180 000 studenter, som boliger, barnehage, rådgivning, kantiner med mer. Student.no skal videreføre dette arbeidet på Internett og samtidig tilby flere tjenester som kan gjøre studietiden både enklere, morsommere og mer utfordrende.